Benhårda konkurrenter driver mässa tillsammans
Kommunikation för framtidens träindustri
Det första fröet till Trädagars såddes redan i slutet av 80-talet. Flera aktörer, däribland Stenbergs, Ejderstedts och Mared, bestämmer sig för att anordna en gemensam aktivitet för branschen. Den återkommer sedan vid några valda tillfällen under 90-talet och trots att initiativtagarna året runt är benhårda konkurrenter, sker en fortsatt utveckling av mässan.
Under 2000-talet tas steget mot en mässa på hemmaplan på allvar och 2009 börjar det Trädagars vi ser idag ta form. Samarbetet mellan Ejderstedts, Mared, S.I.T, Sågspecialisten och Thomas Frick utvecklas ytterligare 2013, då man satsar ännu hårdare på att erbjuda ett starkt alternativ till Trä & Teknik.
Genom åren ökar besökarantalen och när vi är framme vid 2024 blir det också ett tillskott på arrangörssidan, då Jon Stenberg gör entré. Det betyder att det nu för första gången är sex samverkande arrangörer med högintressanta utställningar som står bakom Trädagars.
LOFT har sedan 2019 haft hand om marknadsföringen och det visuella uttrycket kring mässan och ser till att mässan syns och hörs runt om i landet.
Vi driver marknadsföringen med allt ifrån planering inför mässorna med utskick, inbjudningar och annonsering till genomförandet under mässdagarna med mässregistrering, foto, film och social media.
- Bildbearbetning
- Design och formgivning
- Digitala lösningar
- Film och animering
- Foto
- Fotoregi
- Idé och koncept
- Illustration
- Nyhetsbrev
- Text och copywriting
- Sociala medier
- Webb